⚡️ فروش ویژه اقساطی با ۳۰ درصد پیش پرداخت و اقساط ۱۲ ماهه 🚴‍♀ پاسخگویی به سوالات و ثبت سفارش: 09122109153 📱 ☎️ 02188031987

تاریخچه دوچرخه های برقی و استفاده از آن در جهان

Monday، ۲۴ Ordibehesht ۱۴۰۳

تاریخچه دوچرخه برقی

دوچرخه های برقی مدرن تقریبا از سال 2000 به بعد رایج شده اند. دوچرخه های برقی در دنیای امروزی کاربردهای مختلفی دارند. برخی از این دوچرخه ها برای حمل و نقل مورد استفاده قرار گرفته، برخی برای ورزش و بعضی برای تفریح و سرگرمی.

برخلاف آنچه تصور میشود، دوچرخه برقی پدیده جدیدی نبوده و اختراع آن به سالها پیش برمیگردد. اگر به تاریخچه اختراعات بشر در طول سالیان گذشته نگاه کنید، دوچرخه برقی را در اختراعات سال 2000 میلادی مشاهده خواهید کرد. از آنجایی که امروزه افراد زیادی از دوچرخه های استفاده میکنند، می خواهیم به بررسی تاریخچه دوچرخه های برقی در جهان پرداخته و ساخت دوچرخه های الکتریکی در زمان حال را مورد بررسی قرار دهیم.

دوچرخه برقی چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که دوچرخه برقی چیست؟ در پاسخ به این سوال میتوان گفت، دوچرخه برقی یا دوچرخه الکتریکی یکی از وسایل نقلیه موتوری است که به شما در پدال زدن و حرکت دادن دوچرخه کمک می کند. از آنجایی که این روزها ترافیک زیاد است، افراد زیادی برای فرار از ترافیک به استفاده از دوچرخه ها روی آورده اند و برای اجتناب از خستگی بیش از حد هنگام رکاب زنی، دوچرخه های برقی را انتخاب می کنند. همچنین برای رفت و آمدهای شهری و گشت و گذار در طبیعت از دوچرخه های الکتریکی استفاده میشود. بهین موتور یکی از شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه دوچرخه های الکتریکی بوده که محصولات متنوعی را در این زمینه ارائه مینماید.

داستان پیدایش دوچرخه های الکتریکی

جالب است بدانید، بسیاری از افراد دوچرخه های برقی را با موتور برقی اشتباه می گیرند. در حالیکه در موتور سیکلتهای الکتریکی رکاب زنی انجام نمیشود و جنبه ورزش و سلامت در آنها وجود ندارد. دوچرخه های برقی مدل های مختلفی دارد که شما می توانید بسته به نیاز خودتان از آنها استفاده کنید. دوچرخه برقی یک باتری و یک موتور الکتریکی دارد که به شما کمک می کند تا بدون احساس خستگی زیاد مسافت های طولانی تری را طی کرده و نگران شیبهای تند نباشید.

افراد می توانند با استفاده از این وسیله بی نظیر با سرعت 25 تا 37 کیلومتر بر ساعت حرکت کنند. علاوه بر این، مدل های قوی تری نیز وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها با سرعتی بیش از 50 کیلومتر بر ساعت حرکت کنید.

مزایای استفاده از دوچرخه های الکتریکی

استفاده از دوچرخه های برقی مزایای زیادی به همراه دارد. این مسئله باعث شده است تا دوچرخه های برقی محبوبیت زیادی به دست آورند و با استقبال تعداد زیادی از مردم روبرو شوند. از جمله از مزایای دوچرخه های برقی امکان استفاده افراد کم توان یا بیمار از این وسیله میباشد. برای مثال، افرادی که بیماری های قلبی دارند، می توانند با استفاده از دوچرخه های برقی، فشار روی ماهیچه ها و قلب خود را کمتر کرده و تحرک خودشان را بهبود ببخشند.

دوچرخه های برقی توانسته اند بخش قابل توجهی از سهم بازار دوچرخه ها را از آن خود کنند. طبق تحقیقات انجام شده، استفاده از دوچرخه های برقی در دنیا رو به افزایش بوده و کشورهای اروپایی در حال ثبت رکوردهای جدیدی هستند. فروش سالانه دوچرخه های الکتریکی در دو قاره اروپا و آمریکای شمالی به 1.5 میلیون دستگاه می رسد.

تاریخچه دوچرخه های برقی در دنیا

تاریخچه دوچرخه های برقی و ساخت آنها تقریبا به 140 سال پیش برمی گردد. اولین دوچرخه های الکتریکی در سال های 1880 و 1890 در دفاتر ثبت اختراع فرانسه و آمریکا ثبت شده اند. اولین دوچرخه برقی دنیا در کشور فرانسه با سه چرخ تولید شد و قدرت موتور آن با اهرم دستی و بدون وجود هیچ پدالی کنترل می شد. با بررسی تاریخچه این وسیه نقلیه، می توانید به تاریخچه دوچرخه برقی در ایران نیز پی ببرید.

اولین مخترع دوچرخه برقی شخصی بود که در ایالات متحده زندگی می کرد و در سال 1895 یک دوچرخه مجهز به باتری را اختراع کرد. موتور این دوچرخه به شکل دایره بود که در چرخ عقب این دوچرخه نصب شد. این دوچرخه تفاوت زیادی با دوچرخه های برقی امروزی ندارد. بعد از آن، دوچرخه های برقی با اشکال و مدل های گوناگون تولید و روانه بازار شدند. شما می توانید به فروشگاه های دوچرخه در شهر خودتان مراجعه کرده و یک دوچرخه برقی تهیه کنید.

دوچرخه برقی دونفره قدیمی

تاریخچه دوچرخه برقی از دهه 80 میلادی

در سال 1989 کمپانی معروف ژاپنی Yamaha اولین مدل دوچرخه الکتریکی مدرن را تولید و به دنیا معرفی کرد. سپس در سال 1993 سیستم کمکی پدال (PAS) را اختراع کرد تا تحول چشمگیر دیگری در این زمینه ایجاد کرده و به فراگیر شدن و محبوبیت این وسیله جذاب کمک کند. از آن زمان ابداعات متنوعی انجام شده و روز به روز شاهد تغییرات مثبت در ظاهر این دوچرخه ها هستیم. توجه داشته باشید که دوچرخه های برقی در حال حاضر حدود 20 درصد از تمام وسایل نقلیه مجبوب و پاک را به خود اختصاص داده اند. در ایران نیز بهین موتور به عنوان یک شرکت دانش بنیان در زمینه ساخت دوچرخه های برقی فعالیت کرده و تلاش زیادی برای فراگیر شدن این وسیله فوق العاده انجام میدهد.

دوچرخه های الکتریکی در دنیای امروز

توجه داشته باشید که امروزه ساخت و استفاده از دوچرخه های الکتریکی در سراسر دنیا به طور پیوسته رو به افزایش است و حتی موتور سواران قدیمی و جدید نیز به طور قابل توجهی از دوچرخه های برقی استقبال می کنند. در حال حاضر، با وجود موتور الکتریکی، دوچرخه سواری در دسترس تمام افراد با سنین مختلف قرار گرفته است. همچنین رفت و آمد با دوچرخه های الکتریکی در شهر با سرعت های متفاوتی انجام می شود.

تولیدکنندگان این وسیله نقلیه، دوچرخه های برقی را با توجه به سواری در شهر یا مسافت های طولانی طراحی و تولید می کنند. بسیاری از افراد به دلیل سهولت استفاده از این وسیله نقلیه، دوچرخه های برقی را برای ورزش و تفریح یا انجام کارهای روزانه خود در شهر انتخاب می کنند.

جمع بندی:

در این مقاله، توضیحاتی در مورد دوچرخه برقی ارائه شد و به بررسی تاریخچه دوچرخه های برقی پرداختیم و دوچرخه های برقی امروزی را مورد بررسی قرار دادیم. همانطور که گفته شد، این وسیله یکی از بهترین وسایل نقلیه در دنیاست که امروزه توسط بسیاری از افراد مورد استفاده قرار می گیرد. شما نیز می توانید با تهیه یک دوچرخه الکتریکی، علاوه بر فعالیت ورزشی نشاط آور و کمک به حفظ و بهبود سلامتی، رفت و آمد های روزانه خود را با این وسیله جذاب انجام دهید و از ترافیک های سنگین شهری راحت شوید.